ACM01528-Rediger.jpg

Myk Yoga

Myk Yoga er timer med skånsomme og terapeutiske øvelser for kropp og sinn.

Lisa Mari sin tilnærming er dypt forankret i Traume sensitive yoga og kroppsterapi.

Timen inneholder mindfullness- og oppmerksomt nærvær -øvelser, pranayama- puste øvelser, asana- fysiske øvelser, bindevevsmassasje og avspenning. Timen foregår på ullmatte og vi bruker ulike utstyr for å støtte kroppen best mulig inn i øvelsene, slik som akuballer for å påvirke kroppens bindevev, dyp muskulatur og blod sirkulasjon.

I disse timene er hovedintensjonen å regulere nervesystemet.

Med Myk Yoga kan vi balansere energiflyten og skape en mer helhetlig helse for kropp og sinn. Dyp musklatur, bindevev, kjernemuskulatur, stress, søvn og pust er noen av temaene vi arbeider med.
Lisa Mari tar med terapeutiske elementer inn i timen hvor vi får muligheten til å arbeide inn i det fysiske legemet, den mentale delen/ sinnet vårt, energi kroppen og følelsene våre.

 

Timen avsluttes alltid med avspenning- Shavasana.

Lærer: Lisa Mari

DSC_9750.JPG

Mindfulness Stretch

Med Mindfulness Stretch er intensjonen å ta deg med på en reise innover i kroppen. 

Her øver vi på tilstedeværelse og nærvær med det som er levende i øyeblikket.

Myke skånsomme øvelser for kroppen, sagte bevegelser og fokus på pusten er hoved essensen i denne timen.

Timen er inspirert av mindfullness hvor vi lærer oss å bevisst være til stede og oppmerksom på det som erfares i øyeblikket mens vi utfører rolige tøyebevegelser og stillinger.

 

Kan minne om Yin Yoga

Timen starter alltid med pust, avspenning og med en invitasjon til tilstedeværelse. 

Timen avsluttes alltid med en lengre avspenning.

Lærer: Emilie Irgens

DSC_0696.JPG

Hatha Yoga Basic + meditasjon

Hatha Yoga Basic klasser er for de som ønsker å styrke teknikk og lære alignements- linjeringer som er gode for din kropp.

Dette er timer hvor du bygger deg et godt fundament for all annen form for yoga. Vil du lære deg Vinyasa så er Hatha Yoga Basic klassene smarte å gå på før du starter med Vinyasa. Her lærer du deg grunnstillinger og vi bruker tid under hver stilling til å bli godt kjent med den slik at du lettere kan flyte mellom øvelsene under en vinyasa klasse.Hatha Yoga Basic klassene er skadeforebyggende og du vil få jobbet med både styrke og fleksibilitet. Alt er viktig: teknikk, kroppsholdning, mental opplevelse, energinivå og menneskelig vekst. Under timene fokuserer vi om et konkret tema som hele programmet blir bygget på. Programmet varierer fra uke til uke.Vi øver på de samme stillinger jevnlig for å hjelpe kroppen å integrere og memorere. Alle timene vil være på et grunnleggende nivå og alle kan delta uansett om de har praktisert Yoga før eller om de er nybegynnere. Du trenger ikke forkunnskaper om yoga. Melissa underviser på norsk og engelsk.

Lærer: Melissa

DSC_0371.JPG

Yin Yoga & Bindevevsmassasje

En indre praksis- en indre reise.

I denne rolige, skånsomme og terapautiske yogaformen holder vi stillingene noe lengre samtidig som vi hengir oss til pusten. Dette kan virke som en meditativ praksis hvor vi observerer både kroppen, sansene våre, sinnet vårt og alt det som lever i oss samtidig som vi bruker pusten som ankeret i praksisen.
Vi arbeider både med den fysiske kroppen og energi kroppen.
I Yin Yoga er det den Taoistiske tradisjonen som gjelder og vi arbeider både med 5 element teorien og meridian arbeid.
Vi gjør skånsomme øvelser for hele kroppen samtidig som vi har med pusteøvelser tilpasset de forskjellige stillingene.

Vi har fokus på bindevevet og vi bruker akuballer og tennisballer for å få i gang blod sirkulasjonen og påvirke bindevevet.

Timen foregår på ullmatte og vi bruker diverse utstyr for å støtte kroppen inn i de forskjellige stillingene.
Timen avsluttes alltid med liggende avspenning- Shavasana

Lærer: Lisa Mari

 

IMG_20220911_172857_211.jpg

Vinyasa Yoga

Velkommen til en leken og en mer fysisk krevende time. Vi varmer opp kroppen og kommer i kontakt med pusten før vi går inn i sekvenser som har fokus på styrke, balanse og fokus.

Vinyasa Yoga er timer hvor bevegelse og pust synkroniseres i en skjønn forening.Vi flyter gjennom øvelsene på innpust og utpust.Her vil du garantert kjenne at varmen stiger i kroppen, litt svett i panna, pulsen øker og hjertet slår raskere. Noen ganger kan temaet være bygget rundt en "peak-pose" hvor vi ser nærmere på en spesifikk og kanskje mer utfordrende stilling. Andre ganger vil dype strekk være hovedfokuset, hvor vi bruker tid på å posisjonere oss riktig og komme godt inn i en stilling sammen med pusten. Stillinger og sekvenser vil variere fra gang til gang. Praksisen går over i en roligere fase før du får lande i en velfortjent shavasana (avspenning) ved timens slutt.

20220802_213907.jpg

Pilates

Pilates kan gi deg økt styrke, smidighet og kroppsbeherskelse.

Pilates en tilnærming hvor intensjonen er å styrke en indre harmoni.

Pilates er en allsidig, trygg og effektiv metode for å bli sprek og sterk, uannsett alder og treningsbakgrunn.

Treningsformen kjennetegnes av langsomme og myke bevegelser med fokus på pust, holdning og

uttøying

Hvorfor trene Pilates?

- du kan oppnå en kropp som er mer i balanse som kan bevege seg uten anstrengelser

- du kan oppnå økt styrke ( spesielt kjerne) og økt fleksibilitet

Lærer: Emilie Irgens

DSC_2295-Edit.JPG

Yin Yoga

Dette er en rolig og terapeutisk yogaform. En motvekt til de fysiske krevende yogaformene og en ellers hektisk hverdag. Vi bruker god tid på å hvile inn i hver stilling. Hver øvelse holdes i ca. 3 min, på den måten kommer vi til dypere bindevev som vi ellers ikke kommer til.

 

Timen passer for deg som ønsker et trygt sted å hvile og stresse ned. Du kan forvente rolig musikk, dempet belysning og levende lys. Praksisen kan være med på å redusere stress, øke mobilitet, samt fremme opplevelsen av velvære både i kropp og sinn.

Lærer: Heidi

DSC_0692.JPG

Soft Vinyasa

Øvelsene blir satt sammen til rolige flytesekvenser hvor vi 

synkroniserer pust og bevegelse til et herlig samspill. Timene varierer i innhold, det vil alltid være øvelser som tar for seg hele kroppen, både liggende, sittende og stående stillinger. Vi starter alltid med en oppvarming og så flyter vi over i mer varmende, pulserende sekvenser som har mer styrke og fleksibilitet i seg. Timene inneholder både foroverbøy, bakoverbøy, sidestrekker og rotasjoner. Det vil være fokus på kjerne musklatur og støtte en god holdning for kroppen. 

Timen avsluttes alltid med avspenning- Shavasana.

Lærer: Heidi

glofox rygg nakke.jpg

HIIT

HIIT trening er en form for intervalltrening - high intensity interval training. Her trener vi styrke, kondisjon og utholdenhet samtidig. Utholdenhets øvelser er primært utført med egen kroppsvekt eller med vekter. Øvelsene gjøres i tøffe intensive intervaller fra 20-30 sekunders intervaller. Her utfordres du til å trene med høy puls for å øke kondisjon samtidig  som treningen stimulerer til muskelvekst og muskel utholdenhet. Treningen passer for alle, da øvelsene kan tilpasses hver enkelt person.

Her får du virkelig utfordret deg selv!

Det spilles høy musikk på timene for å øke energien i rommet.

Morsomt, effektivt og utfordrende.

 

Lærer: Emilie Irgens