MeghanWalsh.jpg

Myk Yoga

Myk Yoga er timer med skånsomme og teraputiske øvelser for hele kroppen. Timen inneholder mindfullness- og oppmerksomt nærvær -øvelser, pranayama- puste øvelser, asana- fysiske øvelser, bindevevsmassasje og avspenning. Timen foregår på ullmatte og vi bruker ulike utstyr for å støtte kroppen best mulig inn i øvelsene, slik som akuballer og tennisballer for å påvirke kroppens bindevev, dyp musklatur og blod sirkulasjon. Med Myk Yoga kan vi balansere energiflyten og skape en mer helhetlig helse for kropp og sinn. Dyp musklatur, bindevev, kjernemuskulatur, stress, søvn og pust er noen av temaene vi arbeider med.
Lisa Mari tar med teraputiske elementer inn i timen hvor vi får muligheten til å arbeide inn i det fysiske legemet, energi kroppen og følelsene våre.
Timen avsluttes alltid med avspenning- Shavasana.

Lærer: Lisa Mari

yoga.jpg

Dynamisk Yoga

Dynamisk Yoga er en middels krevende time som passer veldig godt for nybegynnere og for deg som ønsker et roligere tempo.

Timene vil ha fokus på teknikk, styrke, bevegelighet og fleksibilitet. Her vil du oppleve at varmen stiger i kroppen, at pulsen øker og hjertet slår raskere.  Timene vil variere i innhold og du vil møte flere lærere med forskjellig kompetanse og erfaring.

Tema og øvelser varierer noe fra gang til gang, og kan være alt fra hofteåpnere til kjerne-styrke. Innledningsvis tar vi oss tid til å lande i oss selv og på matten, enten sittende eller liggende. Vi bruker god tid på oppvarming av kroppen gjennom enkle øvelser for blant annet rygg og aktivering av kjernemuskler. Dynamisk Yoga vil alltid inneholde både stående, sittende og liggende stillinger, bakoverbøyer, fremoverbøyer og rotasjoner. 

Øvelsene knyttes ikke sammen som i Vinyasa Yoga. Alle Dynamisk Yoga timer inneholder pusteøvelser eller meditasjon og avsluttes med en deilig avspenning -Shavasana. I Shavasana får kroppen og sinnet lov til å lande og integrere opplevelsene, inntrykkene og innsiktene.

file-20170628-15714-5x6iec.jpg

Hatha Yoga Basic

Hatha Yoga Basic klasser er for de som ønsker å styrke teknikk og lære alignements- linjeringer som er gode for din kropp.

Dette er timer hvor du bygger deg et godt fundament for all annen form for yoga. Vil du lære deg Vinyasa så er Hatha Yoga Basic klassene smarte å gå på før du starter med Vinyasa. Her lærer du deg grunnstillinger og vi bruker tid under hver stilling til å bli godt kjent med den slik at du lettere kan flyte mellom øvelsene under en vinyasa klasse.Hatha Yoga Basic klassene er skadeforebyggende og du vil få jobbet med både styrke og fleksibilitet. Alt er viktig: teknikk, kroppsholdning, mental opplevelse, energinivå og menneskelig vekst. Under timene fokuserer vi om et konkret tema som hele programmet blir bygget på. Programmet varierer fra uke til uke.Vi øver på de samme stillinger jevnlig for å hjelpe kroppen å integrere og memorere. Alle timene vil være på et grunnleggende nivå og alle kan delta uansett om de har praktisert Yoga før eller om de er nybegynnere. Du trenger ikke forkunnskaper om yoga. Melissa underviser på norsk og engelsk.

Lærer: Melissa

56319250_340141039956027_918432112904765

Yin Yoga & Bindevevsmassasje

I denne rolige, skånsomme og terapautiske yogaformen holder vi stillingene noe lengre samtidig som vi hengir oss til pusten. Dette kan virke som en meditativ praksis hvor vi observerer både kroppen, sansene våre, sinnet vårt og alt det som lever i oss samtidig som vi bruker pusten som ankeret i praksisen.
Vi arbeider både med den fysiske kroppen og energi kroppen.
I Yin Yoga er det den Taoistiske tradisjonen som gjelder og vi arbeider både med 5 element teorien og meridian arbeid.
Vi gjør skånsomme øvelser for hele kroppen samtidig som vi har med pusteøvelser tilpasset de forskjellige stillingene.

Vi har fokus på bindevevet og vi bruker akuballer og tennisballer for å få i gang blod sirkulasjonen og påvirke bindevevet.

Timen foregår på ullmatte og vi bruker diverse utstyr for å støtte kroppen inn i de forskjellige stillingene.
Timen avsluttes alltid med liggende avspenning- Shavasana

Lærer: Lisa Mari

image.jpg

Vinyasa Yoga

Velkommen til en leken og en mer fysisk krevende time. Vi varmer opp kroppen og kommer i kontakt med pusten før vi går inn i sekvenser som har fokus på styrke, balanse og fokus.

Vinyasa Yoga er timer hvor bevegelse og pust synkroniseres i en skjønn forening.Vi flyter gjennom øvelsene på innpust og utpust.Her vil du garantert kjenne at varmen stiger i kroppen, litt svett i panna, pulsen øker og hjertet slår raskere. Noen ganger kan temaet være bygget rundt en "peak-pose" hvor vi ser nærmere på en spesifikk og kanskje mer utfordrende stilling. Andre ganger vil dype strekk være hovedfokuset, hvor vi bruker tid på å posisjonere oss riktig og komme godt inn i en stilling sammen med pusten. Stillinger og sekvenser vil variere fra gang til gang. Praksisen går over i en roligere fase før du får lande i en velfortjent shavasana (avspenning) ved timens slutt.

wide-leg-childs-pose-bolster.jpg

Mindful Yoga

Dette er en rolig yogatime med fokus på oppmerksomt nærvær og selvmedfølelse. Vi kommer til å bruke ulike teknikker som f. eks pust, bevegelse og meditasjon. Du vil bli møtt med dempet belysning, levende lys og ullmatte for den beste komfort. Vi bruker god tid i alle stillingene og i overgangene.Denne timen passer for alle nivåer. Du trenger ingen forkunnskaper i yoga, men derimot et åpent sinn og et ønske om å sette av tid for deg selv til å sjekke inn med det som bor i deg. Intensjonen med denne timen er å skape et trygt og godt sted til å utforske oppmerksomt nærvær og selvmedfølelse i yogapraksisen. Målet er at denne praksisen kan ha en positiv påvirkning på livskvaliteten også utenfor utenfor matten.

restorative-yoga.jpg

Yin Yoga

Dette er en rolig og terapeutisk yogaform. En motvekt til de fysiske krevende yogaformene og en ellers hektisk hverdag. Vi bruker god tid på å hvile inn i hver stilling. Hver øvelse holdes i ca. 3 min, på den måten kommer vi til dypere bindevev som vi ellers ikke kommer til.

 

Timen passer for deg som ønsker et trygt sted å hvile og stresse ned. Du kan forvente rolig musikk, dempet belysning og levende lys. Praksisen kan være med på å redusere stress, øke mobilitet, samt fremme opplevelsen av velvære både i kropp og sinn.

Lærer: Heidi

yoga-13-3419i675hh985c9wi8rtvk.jpg

Soft Vinyasa

Øvelsene blir satt sammen til rolige flytesekvenser hvor vi 

synkroniserer pust og bevegelse til et herlig samspill. Timene varierer i innhold, det vil alltid være øvelser som tar for seg hele kroppen, både liggende, sittende og stående stillinger. Vi starter alltid med en oppvarming og så flyter vi over i mer varmende, pulserende sekvenser som har mer styrke og fleksibilitet i seg. Timene inneholder både foroverbøy, bakoverbøy, sidestrekker og rotasjoner. Det vil være fokus på kjerne musklatur og støtte en god holdning for kroppen. 

Timen avsluttes alltid med avspenning- Shavasana.

glofox rygg nakke.jpg

Lunsj Yoga

Lunsj Yoga er en rolig yoga strekk time på 45 minutter.
Denne timen passer for alle som kjenner seg litt stiv og støl i kroppen. Kanskje har det blitt for mye stillesitting på hjemmekontoret eller at du generellt sitter mye og ønsker mer bevegelse inn i kroppen din?
Her blir det ekstra fokus på øvelser for nakke, skuldre, rygg og hofter.
Hofteåpnere kan bidra til å balansere en sittestillende hverdag og lindre smerter i rygg, samt slippe mentale spenninger.
Sammen tar vi små skritt mot en mer bevegelig og mykere kropp hvor vi tar hensyn til alle utfordringer i hver enkelt kropp.
Pusteteknikker og øvelser for tilstedeværelse blir brukt for å hjelpe med å gi slipp på spenninger.
Verktøy som belter, blokker, bolster og pledd blir brukt i timen for å støtte kroppen inn i stillingene.
Målet med denne timen er å lindre smerter/spenninger i kroppen, redusere stress, øke fleksibiliteten i hele kroppen og gi en følelse av ro og letthet.